close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך יודעים שנגמר המצבר?

מערכת שורשח כסליו, תשפא24/11/2020

איך מזהים את סופו של המצבר שלכם כדי לרכוש חדש?

תגיות:

מכונית היא מוצר יקר. העלות של מכונית חדשה היא לפחות כמה עשרות אלפי שקלים, ולפעמים אנחנו משלמים גם סכומים של 6 ספרות עבור רכב שמתאים לצרכים שלנו. אפילו מכוניות משומשות מחייבות השקעה של עשרות אלפי שקלים, אבל לפעמים, דווקא אחרי ההוצאה היחסית גבוהה, בעל הרכב מקדיש מעט מדי זמן ותשומת לב לתחזוקה נכונה שלו. אחת הפעולות היותר מומלצות היא לזהות את הסימנים השונים שמעידים על כך שהמצבר של הרכב כבר נמצא בסוף דרכו. החלפת מצבר לרכב בזמן, עוד לפני שהוא שובק, חוסכת עוגמת נפש רבה שנגרמת כשהרכב לא מניע. בנוסף, כשקניית המצבר החדש מתבצעת ללא לחץ, אפשר לבחור באופן

מושכל יותר ואפילו לנצל מבצעים משתלמים.

סימנים של חולשה

הסיבה לכך שרצוי לדעת לזהות סימנים של חולשה של המצבר היא כמובן עוגמת הנפש במצבים שבהם הרכיב הזה כבר לא מצליח לתפקד, ואתם לא יכולים להגיע למחוז חפצכם (מה גם שמדובר בתקלה שאיכשהו מתרחשת תמיד ברגע הכי לא מתאים…)

סימן אחד שכדאי לשים אליו לב הוא מזגן שהנוכחות שלו פחות מורגשת מבעבר. כמובן שבמקרים אלה לא צריך מיד להחליף מצבר - ייתכן שמקור התקלה הוא במזגן עצמו, אבל אם הגעתם לאיש מקצוע אמין שבחן את המזגן והגיע למסקנה שהוא תקין, מומלץ להיכנס לאתר מוביל בתחום ושם בחרו אזור שירות להזמנת מצבר.

סימן נוסף הוא לוח שעונים שעוצמת התאורה בו הולכת ונחלשת. אם יש נורות שמהבהבות או כאלה שמתעמעמות באופן פתאומי - זהו בהחלט סימן לדאגה שחשוב לבדוק.

עוד סימן הוא אורות הרכב: אם הם פחות עוצמתיים בהשוואה לעבר, בהחלט יכול להיות שהסיבה היא שהמצבר כבר כמעט ונגמר. באופן דומה פעילות לא תקינה של רכיבים חשמליים אחרים ברכב היא עוד סימן שמומלץ לא להתעלם ממנו.

גיל המצבר

נתון משמעותי נוסף לגבי מצברים הוא הגיל שלהם. תוחלת החיים של הרכיב הזה במכוניות היא בין 3 שנים לארבע. באופן טבעי אי אפשר לדעת מהו המועד המדויק שבו המצבר כבר לא יאפשר להתניע את הרכב, שכן תוחלת החיים המדויקת מושפעת מהדגם הספציפי וגם ממידת השימוש ברכב בכלל ובמצבר בפרט, אבל ההמלצה היא להתחיל להתעניין בקניית מצבר חדש אם חלפו יותר מ-3 שנים ממועד התקנת זה הקיים.

כמובן שרצוי גם לזכור מתי החל השימוש במצבר הקיים. אפשר לרשום במכונית במקום בולט לעין, ואפשר ליצור תזכורת אוטומטית במקום שיהיה רלוונטי גם בעוד 3-4 שנים (חשבון בג'ימייל הוא דוגמה מצוינת). אם המצבר מתקרב לגיל 4, ההמלצה הנ"ל כבר הופכת לדחופה למדי - וכדאי מאוד לחפש דגם איכותי במחיר תחרותי.

המלצה נוספת היא להעדיף מוצר של חברה מוכרת בתחום - וולטה, וארטה, בוש או שנפ. בנוסף יש לבחור מצברים לפי סוג רכב וגם שנת הייצור, כך שההתאמה תהיה מושלמת.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה